جان پراسر: ردیاب ایرتگ و نسل بعدی آیپد پرو مارس ٢٠٢١ از راه خواهند رسید
تاریخ انتشار:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶

جان پراسر: ردیاب ایرتگ و نسل بعدی آیپد پرو مارس ٢٠٢١ از راه خواهند رسید


گفته می‌شود اپل قصد دارد ردیاب موسوم به ایرتگ و نسل بعدی آیپد پرو را تا ماه آینده رونمایی و روانه‌ی بازار کند.




اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات سال نو میلادی با ارائه‌ی محصولات جدید یکی از روزهای شلوغ و موفق خود را تجربه کرده است و گمان می‌رود که این امر همچنان ادامه داشته باشد؛ زیرا غول دنیای فناوری برای ربودن دل طرفدارانش محصولات جدید و بیشتری برای عرضه در فصل بهار تدارک دیده است. حال اپل‌اینسایدر با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از جان پراسر، گزارشی تدوین کرده است که براساس آن، گفته می‌شود اپل در حال آماده‌کردن خود برای رونمایی محصولات جدید در مارس ٢٠٢١ (اسفند ۱۳۹۹) است.


جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین توییتش ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها بازه‌ی زمانی مارس را برای معرفی محصولات جدیدشان، ازجمله آیپد پرو و ردیاب‌های موسوم به ایرتگ مغتنم دانسته‌اند و احتمالا کانون توجه اپل در ماه آینده معطوف به این دو محصول خواهد بود. گفتنی است پراسر تاکنون سابقه‌ی درخشانی در پیش‌بینی تاریخ عرضه‌ی محصولات اپل داشته و شاید گفته‌ی او مُهر تأییدی بر زمان عرضه‌ی این محصولات باشد.

مدتی است که اخبار زیادی درباره‌ی ردیاب‌ اپل با نام احتمالی ایرتگ (AirTag) منتشر می‌شود. شایعات حاکی از آن است که ‌در بطن ردیاب کوپرتینویی‌ها تراشه‌ی اختصاصی U1 مبتنی‌بر فناوری رادیویی باند فوق‌وسیع جای گرفته است؛ تراشه‌ای که پیش‌ازاین در محصولاتی مانند آیفون ۱۱ و ۱۲ و نسل ششم اپل واچ تعبیه شده بود. فناوری یادشده سرعت و دقت به‌مراتب بیشتری از سیستم‌های بلوتوث ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، ایرتگ قرار است برای رقابت با ردیاب‌های Tile با ظاهری دایره‌ای‌شکل طراحی و تولید شود و کاربران می‌توانند با قراردادن آن‌ در گجت‌هایشان از موقعیت مکانی آن‌ها باخبر شوند.


براساس گزارش‌های قبلی ، ردیاب کوپرتینویی‌ها برای مدتی آماده‌ی عرضه بوده؛ اما به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا، عرضه‌ی آن به زمان دیگری موکول شده است. گفته می‌شود غول دنیای فناوری منتظر زمانی مناسب برای ارائه‌ی ردیاب ایرتگ است؛ زیرا همان‌طورکه از نام دستگاه مشخص است، هدف اصلی آن پیداکردن اشیای گم‌شده خواهد بود و باتوجه‌به محدودیت‌های ایجاد‌شده از ویروس کرونا و به‌تبع آن تغییر شیوه‌ی زندگی و خانه‌نشینی مردم، دستگاه‌های کمتری گم می‌شود و این می‌تواند بر بازاریابی ردیاب اپل تأثیر بسیار منفی بگذارد.


گفته می‌شود ردیاب‌ ایرتگ در‌مقایسه‌با نمونه‌های کنونی قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد. برنامه‌ی بازنویسی‌شده Find My برای ایرتگ با استفاده از نمای واقعیت افزوده می‌تواند موقعیت تقریبی ردیاب را در نمای دوربین آیفون ارائه دهد و به‌جای تعیین موقعیت خود و هدردادن باتری با استفاده از GPS، پینگ‌های متعددی ارسال می‌کند که در گوشی آیفون متعلق به افراد دیگری می‌تواند دریافت شود که از آنجا عبور می‌کنند. این پینگ‌ها همراه ‌با موقعیت مکانی و ضبط و رمزگذاری و به‌صورت ایمن به صاحب ایرتگ گزارش می‌شوند.


افزون‌براین، اپل اخیرا به‌منظور جلوگیری از نگرانی‌های فعالیت‌های ضدانحصاری، برنامه‌ی‌ Find My را برای استفاده در گجت‌های شخص ثالث به‌روز کرده است و از قرار معلوم، مجموعه‌ای از هدفون‌های بلکین اولین دستگاه‌های شناخته‌شده‌ای هستند که از این سیستم بهره می‌گیرند. براساس شایعات متعددی منتشرشده در‌باره‌ی نسل بعدی آیپد پرو، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به‌عنوان اولین آیپد مجهز به نمایشگر mini-LED درکنار ایرتگ از راه خواهد رسید.


بر کسی پوشیده نیست که اپل مشغول توسعه‌ی نسل بعدی آیپدهای خود، ازجمله آیپد پرو است. تاکنون، شایعات زیادی از دو مدل آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی منتشر شده که اغلب آن‌ها بر این اصل واحد استوار بوده‌اند نسل بعدی آیپد پرو به نمایشگرهای مینی LED مجهز خواهند شد و در بطن آن‌ها تراشه‌ی قدرتمند پنج‌نانومتری جای خواهد گرفت.


طبق ادعای برخی از گزارش‌ها، ممکن است اپل طبق روال معمول آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را با نمایشگرهای سنتی رونمایی کند و درکنار آن‌ها، آیپد پرو سومی نیز وجود داشته باشد که تنها آن از نمایشگر مینی LED بهره ببرد و شاسی آن به‌دلیل قطعات مربوط به نمایشگر جدید نیم میلی‌متر ضخامت بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، احتمالا مدل پرچم‌دار آیپد پرو از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) با فرکانس بسیار پرسرعت mmWave پشتیبانی خواهد کرد.


در گوشه‌ای از پرسش‌وپاسخ کاربران مبنی‌بر عرضه‌ی آیفون تاشو ٢٠٢٢، جان پراسر صراحتا آن را رد کرده و این احتمالا بدین‌معنی است که محصول یادشده در آینده‌ی نزدیک رونمایی و عرضه نخواهد شد. دراین‌میان، فردی درباره‌ی بازگشت تاچ آیدی (Touch ID) به نسل بعدی گوشی‌های آیفون پرسیده و جان پراسر به‌نوعی آن را تأیید کرده است. وی می‌گوید پیش‌بینی می‌شود آیفون ١٣ حسگر تاچ آیدی در دکمه‌ی کناری مانند آیپد ایر ۴ یا در زیر نمایشگر داشته باشد. همچنین، گفته می‌شود فیس آیدی بهبودیافته درکنار فرایند بازکردن قفل جدید با استفاده از ویژگی اپل واچ در iOS 14.5 استفاده خواهد شد.


تاکنون،  از منابع معتبری همچون مینگ-چی کو و مارک گِرمن از بلومبرگ اطلاعات ضدونقیضی درباره‌ی بازگشت تاچ آی‌دی منتشر شده است و هر دو اتفاق‌نظر دارند که این ویژگی در نمایشگر آیفون‌های بعدی جای خواهد گرفت. به‌طورکلی، استفاده از تاچ آی‌دی برای موقعیت‌هایی که فیس آی‌دی کارآمد نیست، مانند استفاده از ماسک، می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه‌براین، در گزارش جدیدی تحلیلگر وال‌استریت ژورنال ادعا می‌کند که از یکی از کارمندان پیشین اپل شنیده است که این شرکت مشغول کار روی حسگر اثر‌انگشت اپتیکال برای ادغام با نمایشگر است؛ زیرا این نوع حسگر می‌تواند سرعت و دقت تشخیص بیشتری در‌مقایسه‌با راه‌‌حل مبتنی‌بر اولتراسونیک ارائه دهند.


جان پراسر کارنامه‌ی درخشانی در زمینه‌ی افشای تاریخ عرضه‌ی محصولات اپل دارد. بااین‌حال، همیشه این احتمال وجود دارد که باتوجه‌به کمبود قطعات و مشکلات لجستیکی یا حتی تأثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا، محصولات جدید قبل از عرضه دوباره به‌تأخیر بیفتد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود که تا زمان انتشار اطلاعات موثق و رسمی، به این خبر به دید شایعه نگاه کنید.





منبع:zoomit


نظر به مطلب
نام:
ایمیل:
متن: 500 حرف دیگر میتوانید تایپ کنید
کد امنیتی: 75933