نتایج اولیه‌ی کالبدشکافی ایرپاد مکس توسط iFixit منتشر شد
تاریخ انتشار:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲۹

نتایج اولیه‌ی کالبدشکافی ایرپاد مکس توسط iFixit منتشر شد


با معرفی محصولات جدید اپل، iFixit به سراغ کالبدشکافی ایرپاد مکس رفته است که نتایج اولیه‌ی آن، از تعمیرپذیری سخت این هدفون حکایت دارند.




چندی پیش، اپل به‌صورت غیر منتظره هدفون دورگوشی ایرپاد مکس (Airpod Max) را معرفی کرد. اولین هدفون دورگوشی غول فناوری کوپرتینو با قیمت ۵۴۹ دلار، برای پردازش صدا و انعطاف‌پذیری بیشتر در پخش محتوای صوتی دو تراشه H1 در بطن خود جای داده است و در مجموع از ۹ میکروفن برای حذف نویز فعال و شفافیت محتوای صوتی بهره می‌گیرد. از مشخصات دیگر این هدفون می‌توان به درایورهای دینامیک ۴۰ میلی‌متری، بالشتک‌های مغناطیسی قابل تعویض و ۲۰ ساعت شارژدهی اشاره کرد.


روز گذشته، iFixit به بررسی و کالبدشکافی هدفون قدرتمند و البته گران‌قیمت اپل پرداخته است. این بررسی بیشتر یک نگاه اجمالی به قطعات داخلی هدفون است و گفته می‌شود بررسی کامل و نهایی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.


به گفته‌ی کارشناسان iFixit، جدا کردن قطعات ایرپاد مکس در مقایسه با سایر هدفون‌های دورگوشی کمی سخت‌تر است. iFixit برای تصویربرداری از اجزاء داخلی ایرپاد مکس سراغ اشعه‌ی ‌ایکس رفته که مشخص می‌کند هدفون اپل دارای دو سلول باتری است و هر دو در یک اِیرکاپ قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود اتصالات لحیم‌شده در نزدیکی باتری‌ها وجود دارند؛ اما iFixit هنوز کانکتورها را برای تعویض آسان باتری‌ها پیدا نکرده است.


اپل برای محکم کردن واحدهای بلندگو از پیچ بهره گرفته و برای اتصال برخی قسمت‌ها به چسب متوسل شده است؛ ازاین‌رو iFixit برای دستیابی به سایر قطعات مجبور شده از گرما برای باز کردن هدفون‌ استفاده کند و از قرار معلوم ایرپاد مکس مانند سایر هدفون‌های دور گوشی به‌راحتی باز نمی‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر اجزای داخلی ایرپاد مکس، از جمله تراشه‌ی بلوتوث، تقویت‌کننده‌ی صدا (آمپلی‌فایر)، شتاب‌سنج و ... را مشاهده کنید.



کالبدشکافی ایرپاد مکس / iFixit



iFixit به‌صورت نهایی نمره‌ای برای تعمیرپذیری ایرپاد مکس در نظر نگرفته است؛ اما گفته می‌شود در روز‌های آینده نتایج بررسی جامع و امتیاز نهایی آن منتشر خواهد شد.






منبع:zoomit


نظر به مطلب
نام:
ایمیل:
متن: 500 حرف دیگر میتوانید تایپ کنید
کد امنیتی: 55708